Melancong ke Ciwidey, Bandung

Ciwidey terletak di Jawa Barat, Indonesia, merupakan rumah kepada pilihan tarikan pelancongan dan pengalaman yang mengagumkan, menjadikannya berbaloi untuk dikunjungi. Pakej Percutian ke Bandung menawarkan pakej melancong ke Ciwidey dan Bandar Bandung.

Kawasan Ciwidey, Daerah Bandung mempunyai sejumlah tarikan pelancong yang banyak dikunjungi pelancong. Udara yang sejuk menjadikan ciwidey destinasi percutian kegemaran ramai orang. jika anda merancang percutian, melawat tempat tarikan ciwidey hits boleh menjadi pilihan. Berikut tempat menarik di Ciwidey untuk dilawati:

Kawah Rengganis adalah salah satu kawah yang paling menarik di sekitar selatan bandung. Lembah sungai yang sempit ini berwap dan berbuih dengan aktiviti gunung berapi dan di dalam sungai yang mengalir semula jadi, penduduk tempatan telah mencipta kolam buatan berhampiran mata air terma dengan suhu yang berbeza-beza, beberapa dengan paip buluh untuk "mandi" panas. Kolam terbaharu dan terbesar daripada kolam ini (dan juga paling mudah diakses) adalah berbentuk hati, yang Kolam lumpur hangat menawarkan peluang untuk spa lumpur juga, yang disebut-sebut mempunyai manfaat perubatan untuk kulit anda. rilexs dan nikmati hotfring. lepas tu terus drive balik dan singgah makan tengahari di restoran sunda dengan pemandangan gunung patuha.

Tasik Kawah Putih (7.10° S 107.24° E) ialah salah satu daripada dua kawah yang membentuk Gunung Patuha, sebuah gunung berapi strato andesitik (gunung berapi "komposit").[Gunung Patuha ialah salah satu daripada banyak gunung berapi di Jawa.

Lihat Juga:

Kampung Cai merupakan kawasan ternakan rusa yang luas dengan pemandangan Gunung Ranca Upas yang cantik. Seronoknya di sini kita dapat berinteraksi secara langsung dengan kancil, walaupun takut dipatuk kancil. Ini kali pertama memegang bulu rusa. Suasananya masih natural dengan kedai kopi yang ringkas khas kawasan pergunungan. Dekat dengan masjid dan ada tandas juga.


Komentar

Postingan populer dari blog ini

Percutian Bandung: Riverboarding dan Rafting di Ciwidey

Tapanuli Utara, Sumatera Utara